وبلاگ
عادت سازی و ایجاد عادت های خوب
عادت سازی و ایجاد عادت های خوب

عادت­ سازی در جهت اهداف شخصی، کمک می­کند که رفتارهای روزمره ما بدون اینکه درمورد آنها فکر کنیم، ما را به هدف­ هایی که می خواهیم برسانند. علاوه بر هدف، عادت­های خوب بصورت خودکار باعث می ­شوند که ما به یک هویت منسجم و توسعه یافته برسیم.
زمانی که صحبت از کلمه عادت می­ شود، بیشترین ذهنیتی که ایجاد شکل می­گیرد مربوط به رفتارهای نادرست است که پس از یکبار انجام ­دادن و یا یادگیری در موقعیت­ ها و شرایط­ های یکسان تکرار می­شود. اما لازم است با یک دید بهتر به این کلمه نگاه کرد، زیرا که بسیاری از موفقیت­ ها و پیروزی­ ها بر پایه تکرار رفتارهای درست و استمرار بدست می­آید.

بیشتر بخوانید »
آشنایی با رفتار سازمانی
رفتار سازمانی چیست؟

وجود وجه اشتراک بین افراد، یکی از عوامل مهم هنگام فعالیت در یک سازمان است. افراد وابسته به یک سازمان، در محیط‌های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی متفاوتی پرورش می‌یابند. این امر منجر به ایجاد تفاوت‌های رفتاری در آن‌ها خواهد شد و این تفاوت‌های رفتاری به نوبهٔ خود می‌تواند باعث ایجاد اختلافات و ناهماهنگی‌ها شود. رفتار سازمانی به افراد یک سازمان کمک می‌کند که وجوه اشتراک خود را تقویت کرده و با افزایش هماهنگی و همکاری به سمت اهداف سازمان قدم بردارند.

بیشتر بخوانید »
مدیریت بحران در شرایط متفاوت
مدیریت بحران در شرایط متفاوت

بحران یک وضعیت اضطراری یا نگران‌کننده است که بعد از وقوع، نیازمند برخورد فوری، مؤثر و مدیریت آن می‌باشد. این پیشامد ناگهانی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی یا طبیعی ایجاد شود و معمولا نیاز به تصمیم‌گیری سریع و مؤثر برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر و حل مشکل دارد. به این تصمیم‌گیری سریع در مواجهه با بحران، مدیریت بحران گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با تعارف دقیق مدیریت بحران، مشخصات و اصول آن، راه‌ها و اهداف مدیریت بحران و تأثیر مدیریت بحران در کسب‌وکار آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید »
هوش معنوی چیست
هوش معنوی چیست؟

هوش معنوی یا SQ ترکیبی از هوش عقلانی (IQ) و هوش عاطفی (EQ) است که بر توانایی‌های مرتبط با هدفمندسازی زندگی تمرکز دارد. این هوش به توانایی و مهارت افراد در پیگیری اهداف متعالی با تکیه بر ارزش‌های انسانی گفته می‌شود. اخلاقیات، ارزش‌های معنوی، قدرت هدف‌گذاری و معناپردازی در زندگی، احترام به خود و دیگران، اندیشهٔ تأملی و ارتباط با جهان بزرگتر از خود، همگی از جنبه‌های مهم هوش معنوی محسوب می‌شوند. هدف اصلی در توسعهٔ هوش معنوی این است که فرد را به مسیری که به رسیدن به معنا، ارزش،‌ معنویت و رضایت از زندگی منجر می‌شود، هدایت کند. با بهبود هوش معنوی، افراد می‌توانند زندگی باارزش‌تری داشته و ارتباط عمیق‌تری با خودشان و دنیای اطرافشان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید »
اهمیت مدیریت زمان
اهمیت مدیریت زمان در موفقیت

مدیریت زمان، فرایندی نظام‌مند جهت استفاده بهینه از زمان و انجام وظایف با حداکثر راندمان است. این مهارت، با تمرکز بر برنامه‌ریزی دقیق، اولویت‌بندی صحیح و نظم و انضباط، به افراد کمک می‌کند تا از هدررفتن زمان جلوگیری کرده و به اهداف و برنامه‌های خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن دست یابند.
اگر شما هم با کمبود وقت مواجه هستید، احساس می‌کنید که در طول روز به‌اندازه کافی کار نمی‌کنید و از اینکه نمی‌توانید به تمام اهداف خود برسید، احساس ناخوشایندی نسبت به خود دارید؛ تا پایان با ما همراه باشید تا بتوانید با استفاده از تکنیک‌های ساده و کاربردی مدیریت زمان، زندگی‌تان را متحول کنید.

بیشتر بخوانید »
غلبه بر ترس و موانع
غلبه بر ترس ها و موانع

ترس به عنوان یک مکانیسم دفاعی ذهنی، به افراد کمک می‌کند تا در مواقع خطر واقعی یا احتمالی، بهترین واکنش را نشان دهند و از خودشان در برابر خطرات محافظت کنند. اما غلبهٔ احساس ترس می‌تواند زندگی افراد را در ابعاد مختلف دچار مشکل کرده و مانع از پیشرفت آن‌ها در موقعیت‌های مختلف زندگی شود. در این مقاله به عوامل ایجاد ترس، اثرات آن، موانع و راه‌های غلبه بر آن اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید »
مهارتهای نرم چیست؟
مهارت های نرم چیست و تقویت آن

مهارت‌های نرم یا soft skills، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، توانایی‌ها و رفتارهای فردی هستند که به افراد کمک‌ می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن با دیگران ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر مهارت‌های نرم، مهارت‌هایی هستند که در تمام حرفه‌ها قابل پیاده‌سازی هستند و به حرفهٔ‌ خاصی اختصاص ندارند. این مهارت‌ها شامل ارتباطات بین فردی، همکاری تیمی، مدیریت زمان، خلاقیت، حل مسئله، مدیریت استرس، قدرت تفکر انتقادی، نگرش حرفه‌ای، سواد رسانه و… می‌شود. این مهارت‌ها برای موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به انوع مهارت‌های نرم و اثرات آن اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید »
مدیریت خشم در محیط کار
مدیریت خشم در محیط کار، چگونه خشم خودت را کنترل کنیم؟

مدیریت خشم یک مهارت مهم است که می‌تواند به افراد کمک کند تا از عواقب منفی خشم جلوگیری کنند؛ تکنیک‌های مختلفی برای مدیریت خشم وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است. خشم می‌تواند یک احساس مخرب و یا یک نیروی محرک باشد و به ما کمک کند تا از خودمان در برابر خطر دفاع کنیم، برای حقوق خود بجنگیم و برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم؛ باید بتوانیم خشم خود را به طور سالم مدیریت کنیم. عدم کنترل خشم می‌تواند منجر به مشکلات زیادی در زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی می‌شود.

بیشتر بخوانید »
مدیریت و رهایی از غم و اندوه
مدیریت و رهایی از غم و اندوه

غم و اندوه یکی از حالات و احساسات ناخوشایند انسان‌هاست که می‌تواند زندگی روزمرهٔ افراد را تحت تأثیر قرار دهد. همهٔ انسان‌ها در طول زندگی احساس غم و اندوه را تجربه می‌کنند. این احساس می‌تواند در اثر از دست دادن عزیزان، شکست‌های تحصیلی، ورشکستگی‌های مالی، شکست‌ها و کمبودهای عاطفی و… به وجود بیاید. اکثر غم‌ها گذرا هستند و در صورتی که راه مقابله با آن را بدانیم، بهبود خواهند یافت اما گاهی پیش می‌آید که افراد دچار غم و اندوه طولانی‌مدت می‌شوند و حالت‌های عمیق افسردگی و پریشانی را تجربه می‌کنند. در ادامه قصد داریم به نشانه‌های غم و اندوه و راه‌های بهبود آن اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید »
راه های افزایش و تقویت انگیزه
راه های افزایش و تقویت انگیزه

انگیزه یکی از مهم‌ترین قوای انسانی است که ما را به فعالیت و انجام کارها ترغیب می‌کند. این احساس می‌تواند از منابع داخلی یا خارجی ما ناشی شود و ما را به تعهد و تلاش برای دستیابی به اهدافمان هدایت کند. بنابراین انگیزه به عنوان یک مؤلفهٔ مهم در تعیین پیشرفت و موفقیت شخصی یا گروهی افراد است. در ادامه به توضیح انواع انگیزه و راه‌های افزایش و تقویت آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید »
تقویت فن بیان
تقویت فن بیان مدیران

فن بیان به معنای انتقال احساسات، افکار و ایده‌ها به شکلی روان، مؤثر و قاطع از طریق کلام، نوشتار و یا زبان بدن است. این مهارت در ارتباطات انسانی و ارتباطات مؤثر و به خصوص کسب‌وکار نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. مهارت فن بیان یک مهارت قابل آموزش است و با تمرین و تماشای مثال‌های موفق، می‌توان این مهارت را بهبود داد و تقویت کرد. در ادامه دربارهٔ اهمیت فن بیان در کسب‌وکار و روش‌های تقویت آن صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید »
انضباط شخصی مدیران
انضباط شخصی مدیران و اثرات آن در کسب و کار

انضباط شخصی به معنای توانایی کنترل و مدیریت خود برای رسیدن به ارزش‌ها و اهداف شخصی یا جمعی است. این توانایی شامل برنامه‌ریزی مؤثر، مدیریت زمان، تعیین اهداف معقول، ارزیابی خود و پیشرفت عملکرد است. در انضباط شخصی یا نظم درونی، قوانین و ارزش‌ها بیرونی نیستند؛ بلکه از طرف خود افراد وضع و تعریف می‌شوند. داشتن انضباط شخصی برای پیشرفت کسب‌وکارها دارای اهمیت است. به طوری که هم کارکنان و هم مدیران یک کسب‌وکار، لازم است که از آن برخوردار باشند. در ادامه به مزایای انضباط شخصی و روش‌های تقویت آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید »
کمالگرایی چیست
کمال‌گرایی چیست و اثرات آن در زندگی

کمال‌گرایی در روان‌شناسی، یک ویژگی شخصیتی است که با تلاش فرد برای بی‌عیب‌ونقص بودن و تنظیم استانداردهایی برای بالاترین سطح عملکرد توصیف می‌شود. این ویژگی با خود – ارزیابیِ انتقادی و نگرانی در مورد ارزیابی دیگران نیز همراه است.
در این مقاله به بررسی انواع کمال‌گرایی، مزایا و معایب، درمان، نشانه‌ها و عوارض آن پرداخته شده است؛ تا پایان با ما همراه باشید تا بتوانید تشخیص دهید آیا شما هم فرد کمال‌گرایی هستید و برای درمان این مشکل باید چه اقداماتی انجام دهید.

بیشتر بخوانید »
افزایش اعتماد به نفس
راه‌ های افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به معنای باور داشتن به توانایی‌ها، ارزشمندی‌ها و پتانسیل‌های خود است. این خودباوری نقش اساسی و مهمی در پیشرفت‌های شخصی و شغلی، بهبود روابط عاطفی، ارتقای سطح اجتماعی و… دارد. عدم پیشرفت و شکست، در بعضی از مواقع، حاصل باورنداشتن افراد به توانایی‌هایشان است. این عدم باور باعث کاهش انگیزه و فعالیت شده و افراد را از هدفشان دور می‌کند. بنابراین برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت، لازم است این اعتماد به نفس و خودباوری را در خود تقویت کنیم. در ادامه قصد داریم به راه‌های افزایش اعتماد به نفس و تأثیر آن در زندگی بپردازیم.

بیشتر بخوانید »
کسب و کار چیست؟1
استراتژی کسب و کار چیست؟

فرقی نمی‌کند که قصد انجام چه کاری را داشته باشید و یا قصد دارید که در چه حوزه ای فعالیت کنید! می‌خواهید مغازه باز کنید و یا شرکت! کسب و کار سنتی و یا کسب و کار اینترنتی! هیچ فرقی ندارد؛ هر جایی که دست بگذارید، یک رقیبی وجود دارد. البته که تعداد رقبا خیلی زیاد است؛ ولی واقعا هیچ برنامه ای ندارید؟ خیلی از شماها حتی با دیدن رقبا، از کار خود منصرف می‌شوید و سعی می‌کند به حوزه ای ورود کنید که رقبای کمتر و یا ضعیف تری وجود داشته باشند.

استراتژی کسب و کار برای همین لحظه هاست. فقط با داشتن یک استراتژی خوب شما می‌توانید موفق شوید! بدون استراتژی کسب و کار، شما محکوم به شکست هستید!در ادامه ما شما را با روش و اهمیت و انواع استراتژی آشنا می‌کنیم. اگر به فکر موفق شدن در کسب و کار خود هستید، این پست را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید »
تعادل بین زندگی و کار
برقراری تعادل بین کار و زندگی

در دنیای امروز که برای گذران زندگی و دستیابی به رفاه نسبی همه افراد به دنبال یافتن یک شغل مناسب و کسب درآمد هستند، تصور می‌شود که یک شغل خوب تمام ماجرا است؛ اما نباید فراموش کرد که نباید برای کارکردن زندگی کنیم، بلکه ما برای زندگی‌کردن کار می‌کنیم. برای به‌دست‌آوردن درآمد بیشتر ساعت‌های زیادی را در محل کار می‌گذرانیم و زمانی که به خانه می‌رسیم، دیگر توان تفریح و گذراندن ساعات باقی‌مانده از روز در کنار خانواده و دوستان را نداریم.
اگر شما هم از روزمرگی‌های کاری خسته شده‌اید و به دنبال برقراری تعادل بین کار و زندگی هستید، به‌هیچ‌عنوان این مطلب را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید »
هوش هیجانی
هوش هیجانی چیست؟ کاربرد و تاثیرات آن در کسب‌وکار

هوش هیجانی یا EQ، توانایی درک و مدیریت احساسات خود و دیگران است. این مهارت، نقشی حیاتی در موفقیت‌های زندگی ایفا می‌کند و در برقراری روابط سالم، پیشرفت شغلی و غلبه بر چالش‌ها کمک می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی کاربردها و تاثیرات هوش هیجانی پرداخته‌ایم، تا پایان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید »
مدیریت اهمال کاری
مدیریت اهمال کاری، علل و راه های مقابله و غلبه بر آن

اهمال‌‌کاری به معنای به تأخیر انداختن کارها و تعلل در انجام وظایف است و یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها برای مدیریت زمان محسوب می‌شود. به بیان دیگر اهمال‌کاری شامل عدم انجام به موقع یا انجام ناقص یک وظیفه می‌شود که ممکن است منجر به وقوع مشکلات یا خساراتی شود. در ادامه سعی داریم به مدیریت اهمال کاری و راه‌های مقابله با آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید »
مدیریت استرس در محیط کار
مدیریت استرس در محیط کار

زندگی پرمشغله امروزی روزانه ما را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که توانایی‌هایمان به چالش کشیده می‌شود. استرس در محیط کار و زندگی زمانی اتفاق می‌افتد که خواسته‌ها و فشار کاری با توانایی‌های ما مطابقت ندارد. استرس شغلی به دلیل نیازهای روزافزون محیط کار در عصر جدید اجتناب ناپذیر است و در صورتی که متعادل باشد می‌تواند به عنوان محرک به افزایش توانمندی‌های کارکنان کمک کند. اما زمانی که فشار کار و زندگی غیر قابل کنترل گردد، منجر به استرس خواهد شد.
استرس می‌تواند تاثیرات منفی بر روی عملکرد و سلامتی کارکنان داشته باشد به همین دلیل مدیریت استرس در محیط کار بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید »
وچینگ کسب و کار چیست؟2
بیزینس کوچینگ l کوچینگ کسب و کار

در صورتی که شما دارای یک کسب و کار کوچک هستید و یا صاحب یک کسب و کار بزرگ در حد کشور یا حتی کسب و کاری در حد بین المللی می‌باشید، استفاده از کوچینگ کسب و کار می‌‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد. بسیاری از افرادی که یک کسب و کار را راه اندازی می‌کنند، احساس می‌کنند که راه اندازی کسب و کار و اداره آن یک کار فردی است؛ در صورتی که وجود یک مربی ماهر و با تجربه در کنار صاحب کسب وکار می‌تواند در موفقیت کسب و کار آن فرد بسیار تاثیر گذار باشد. البته نه فقط در کسب ‌وکار بلکه در هر موردی از زندگی، وجود یک مربی با تجربه برای موفقیت فرد در آن مورد بسیار مؤثر است. در این مقاله به بررسی تفصیلی کوچینگ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ، مزایای کوچینگ کسب و کار، محتوای دوره‌های لازم برای دریافت مدرک بیزینس کوچینگ، وضعیت بیزینس کوچینگ در ایران و کوچینگ کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید »