کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی

امروزه اکثر مردم به دلیل وضعیت بد اقتصادی جامعه، تصمیم گرفتند که به سراغ روش‌های کسب درآمد خانگی بروند؛ از طرفی دیگر، واقعه کرونا نیز به پیشرفت کسب و کارهای خانگی کمک زیادی کرده و باعث رشد این کسب و کارها شد.

همچنین یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سود و بازدهی بالا، کم کردن هزینه‌های اضافی است که در قرن بیست و یکم، اجاره یا خرید مغازه فقط برای یکسری از کارها مناسب است و برای یک دسته از کارهای دیگر، هزینه‌های اضافی به شمار می‌رود.

همه این موارد باعث شده تا کسب و کارهای خانگی رونق زیادی بگیرند و تقاضاهای زیادی را هم داشته باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بیشتری از کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی را به شما معرفی کنیم.

چرا باید کسب و کارهای خانگی را انتخاب کنیم؟

همانطور که در بخش مقدمه هم متوجه شدید، کسب و کارهای خانگی دارای مزایا زیادی هستند؛ البته شاید فکر کنید که درآمد کسب و کارهای خانگی نمی‌تواند به اندازه بقیه کسب و کارها باشد؛ ولی این طرز فکر اشتباه ست.

البته شاید در اوایل کار، درآمد کمی داشته باشید؛ ولی مطمئن باشید که در ادامه، می‌توانید سودهای زیادی را به دست بیاورید که البته کسب سود زیاد هم بستگی به طرز فعالیت شما دارد.

در کسب و کارهای خانگی، بسیاری از هزینه‌های اضافی به مانند اجاره مغازه، دیزاین، حقوق نیرو کار و … حذف می‌شود و همچنین از آنجایی که کسب و کارهای خانگی معمولا جزو کسب و کارهای کوچک هستند، نیازی به شریک هم ندارید و یعنی تمامی سودی که به دست می‌آید، برای شخص خود شماست.

حتی برای شروع کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی هم نیازی به هزینه‌های زیاد ندارید و با حداقل سرمایه هم می‌توانید فعالیت خودتان را به عنوان یک بیزنس خانگی، شروع کنید.

از طرفی دیگر هم اصلا فرقی ندارد که سن یا جنسیت شما چیست؛ در هر صورت شما می‌توانید کسب و کار خودتان را شروع کنید و اصلا محدودیت‌هایی از این لحاظ‌ها (سن و جنسیت) نمی‌تواند بر روی کسب و کارها شما تاثیر منفی بگذارد.

پس اگر شما به دنبال مستقل شدن هستید و قصد راه اندازی یک کسب و کار را برای خودتان دارید و از طرفی هم سرمایه زیادی را در اختیار ندارید، می‌توانید از کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی شروع کنید.

مزایا کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی چیست؟

تا به اینجا توانستیم تا اطلاعات کلی از کسب و کارهای خانگی را به شما معرفی کنیم؛ ولی در ادامه این بخش قصد داریم تا نگاهی جامع‌تر به مزایا کسب و کارهای خانگی بپردازیم تا با اهمیت و ارزش بالای این کسب و کارها آشنا شوید.

1. باعث کم شدن نرخ بیکاری می‌شود

امروزه کشور ایران با مشکل افزایش نرخ بیکاری مواجه است که دلایل زیادی دارد؛ برای مثال نبود حقوق مناسب و همچنین افزایش نرخ اجاره یا شرایط بد استخدام و … همگی جزو دلایل افزایش نرخ بیکاری هستند.

ولی کسب و کارهای خانگی می‌توانند یکی از روش‌هایی باشند که حتی به کاهش نرخ بیکاری نیز کمک کنند. حتی در بسیاری از کشورهای جهان، کسب و کارهای خانگی باعث  کاهش 15 الی 80 درصدی نرخ بیکاری شدند که این موضوع می‌تواند تاثیر صد در صدی بر روی اقتصاد کشور را نیز به همراه داشته باشد.

2. کم کردن هزینه‌های اضافی

فرض کنید که شما قصد راه اندازی یک مغازه در هر حوزه‌ای را داشته باشید؛ در مرحله اول شما باید یک مغازه را اجاره کنید که قطعا هزینه‌های بالایی را دارد. در مرحله دوم باید دیزاین داخلی مغازه را بر اساس حوزه فعالیت خودتان، تغییر دهید که همین موضوع هم نیاز به هزینه‌ها خاص خودش را دارد.

موارد دیگری به مانند پول آب، برق، گاز، مالیات و در بعضی از مواقع هم حقوق کارمندان و … هم وجود دارند که همه این موارد می‌توانند باعث کم شدن سود نهایی شما از کسب و کارتان شوند.

ولی در کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی خبری از این هزینه‌های اضافی نیست؛ فعالیت شما در خانه شماست و یعنی اینکه شما نیازی به پرداخت هزینه به جهت اجاره مغازه را ندارید. از طرفی دیگر، نیازی هم نیست که دیزاین خانه خودتان را تغییر دهید.

برای همین نه تنها کسب و کارهای خانگی باعث کاهش هزینه‌های اضافی می‌شوند، بلکه همین کاهش هزینه‌ها هم می‌تواند باعث افزایش سود شما در کسب و کارتان شود.

و کارهای کوچک پرسود خانگی2 min

4. با سرمایه کم هم می‌توانید شروع کنید

در بالا گفتیم که در صورت استفاده از کسب و کارهای خانگی، بسیاری از هزینه‌های اضافی حذف می‌شوند که یعنی شما نیازی به اجاره مغازه، تغییر دیزاین داخلی و … ندارید. همه این موضوع‌ها باعث شده تا شما بتوانید حتی با حداقل سرمایه‌ای که در اختیار دارید، یک کسب و کار کوچک پرسود خانگی را برای خودتان راه اندازی کنید.

حالا سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار خانگی هم بستگی به ایده شما دارد؛ برای مثال اگر قصد راه اندازی پیج فروشگاهی در اینستاگرام را دارید، با 1 الی 5 میلیون تومان هم می‌توانید شروع کنید.

5. در زمان صرفه جویی می‌کنید

وقت طلاست و به هیچ وجه نباید آن را اسراف کنید؛ زمان شاید تنها چیزی باشد که به هیچ وجه نمی‌تواند در صورت از دست رفتن، دوباره آن را به دست بیاورید. یکی دیگر اصلی‌ترین مزایای کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی، صرفه جویی در وقت است.

اگر کمی دقت کنید، می‌بینید که چند ساعت در هفته را شما فقط مشغول آماده شدن، در مسیر و یا در ترافیک برای رسیدن به کسب و کارتان هستید. این در صورتی است که شما در کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی، اصلا نیاز به صرف وقت برای انجام این کارهای بیهوده را ندارید.

حتی از طرفی دیگر، خانم‌ها نیز در صورت استفاده از کسب و کارهای خانگی می‌توانند کارهای خانه خودشان به مانند بچه داری، آشپزی، خانه داری و … را انجام دهند.

همچنین شما می‌توانید خودتان بر اساس قوانین خودتان، یک ساعت کاری برای کسب و کار خودتان مشخص کنید؛ یعنی کسب و کارهای خانگی دارای انعطاف پذیری زیادی در ساعت کاری هستند.

6. ریسک پایین

در صورت راه اندازی یک شرکت، اداره یا اجاره مغازه، امکان ورشکستی برای شما وجود دارد؛ چون قاعدتا شما در ابتدای کار باید هزینه‌های زیادی را صرف فعالیت‌های مختلف کنید و اگر نتوانید به سود مدنظر خودتان در یک بازه زمانی خاص برسید، عملا ورشکسته می‌شوید که باعث می‌شود تا ریسک نسبتا بالایی داشته باشند.

ولی کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی اینگونه نیست؛ شما با کمترین سرمایه شروع می‌کنید و درواقع چیزی هم وجود ندارد که شما بخواهید آن را از دست بدهید یا به اصطلاح ورشکسته شوید.

حتی طبق تحقیقاتی هم که انجام شده، کسب و کارهای خانگی می‌توانند یک گزینه مناسب در زمان بحران‌های اقتصادی یک کشور باشد که ریسک بسیار کمتری نسبت به بقیه کسب و کارها دارند.

پس در این وضع جامعه نیز می‌توان یک کسب و کار پرسود را برای خودتان راه اندازی کنید.

و کارهای کوچک پرسود خانگی3 min

جمع بندی

ما در قرن بیست و یکم و در عصر اطلاعات و ارتباطات زندگی می‌کنیم و واقعا نباید بگوییم که “کاری نمی‌توانیم پیدا کنیم”! روش‌های بسیار مختلف و متنوعی برای کسب درآمد وجود دارد که شما بنا به علاقه و مهارت‌های خودتان، می‌توانید بهترین آنها را انتخاب کرده و عملی کنید.

از کسب و کارهای خانگی می‌توان به طراحی سایت، راه اندازی پیج اینستاگرام، پخت کیک خانگی، چاپ سیلک، ترجمه، تولید محتوای متنی، پرورش گل زینتی، پرورش بلدرچین و بی‌نهایت فعالیت‌های دیگر اشاره کرد.

در این مقاله ما سعی کردیم تا نگاهی به اهمیت و مزایا کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی بیندازیم. اگر هر سوالی درباره این مقاله داشتید، می‌توانید از قسمت کامنت‌ها برای ما بفرستید.

 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *