معرفی کسب و کارهای کوچک زودبازده

امروزه وضع اقتصادی ایران زیاد خوب نیست و به همین جهت هم بسیار از افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کاری را برای خودشان دارند، بودجه مورد نیاز را در اختیار ندارند و درواقع به دنبال راه‌هایی هستند تا با هزینه کمتر بتوانند یک کسب و کار خوب را راه اندازی کنند.

یا بهتر بگویم به دنبال کارهای کوچک زودبازده هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا چند نمونه همین کارهای کوچک را به شما معرفی کنیم تا در زمانی کمی بتوانید به سود بالا برسید.

معرفی 7 تا از کسب و کارهای کوچک زودبازده

همانطور که از اسم آنها مشخص است، می‌توانید در مدت زمان کمی به سود نسبتا بالا و حتی شاید بسیار بالایی هم دست پیدا کنید و در این صورتی است که بودجه زیادی را برای راه اندازی نیاز ندارید؛ با این ویژگی‌ها، چرا شما نباید به سراغ همین کسب و کارها بروید؟

البته همین کسب و کارها را می‌توان در مقیاس‌های بسیار بزرگ‌تر انجام داد؛ ولی ما با این دید نگاه می‌کنیم که شما بودجه لازم را ندارید و بودجه مدنظر شما قابل اجرایی در کسب و کارهایی با مقیاس بالا نیست.

در ادامه لیستی از کسب و کارهای کوچک زودبازده را به شما معرفی می‌کنیم:

 

7 تا از کسب و کارهای کوچک زودبازده1 min

1. طراحی لباس

لباس یکی از مواردی است که همه نیاز دارند؛ تقریبا هر شخصی، حداقل سالی یکبار را به خرید لباس می‌رود و بعضی‌ها هم هستند که خرید لباس را به صورت هفتگی انجام می‌دهند.  شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های طراحی لباس، تبدیل به یک طراح شوید.

درواقع حتی شما در ابتدای کار، نیازی هم به مغازه ندارید و می‌توانید تمامی فعالیت‌های خودتان را در خانه خودتان هم انجام دهید. شما در ابتدا می‌توانید همان سرمایه کم را برای خرید وسایل مورد نیاز به مانند دستگاه خیاطی، آموزش طراحی لباس و … خرج کنید.

2. فعالیت های خدماتی

فعالیت‌های خدماتی هم جزو دیگر نیازهای روزمره مردم است که می‌توانید از آنها کسب درآمد کنید. شما فقط نیاز دارید تا تخصص‌های لازم در این زمینه را به دست بیاورید. در ابتدای مراحل هم می‌توانید به صورت سیار عمل کنید و نیازی به یک مغازه یا دفتر ندارید.

همچنین می‌توانید سرمایه اولیه خودتان را خرج تبلیغ برای برند خودتان کنید. از فعالیت‌های خدماتی می‌توان به تعمیر کولر، نصب ویندوز، نظافت منزل، باربری و … اشاره کرد.

3. فست فود سیار

فست فود سیار را می‌توان جزو کارهای کوچک زودبازده معرفی کرد. اگر بگوییم که مردم از لباس خودشان بگذرند، از شکم خودشان نمی‌گذرند و برای همین شما می‌توانید از این فرصت هم به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همه شما می‌دانید که راه اندازی یک فست فود قطعا هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه دارد.

از خرید یا اجاره یک مغازه گرفته تا وسایل مورد نیاز جهت تهیه فست فود. ولی شما می‌توانید از ایده فست فود سیار استفاده کنید؛ فست فود سیار در شهرهای کوچک دیده نمی‌شود و حتی در شهرهای بزرگ هم بسیار کم هستند. از طرفی دیگر، مردم دوست دارند تا فست فودهای خیابانی را مزه کنند که فست فود سیار هم جزو فست فودهای خیابانی به شمار می‌رود.

شما می‌توانید یکسری فست فودها را از قبل و در خانه خودتان آماده کنید و در ماشین‌های مخصوص، قرار دهید؛ سپس در یکی از منطقه‌های مسافرخیز بروید و فست فودهای خودتان را بفروشید.

 

7 تا از کسب و کارهای کوچک زودبازده2 min

4. مشاور املاک

روابط عمومی بالا، رمز موفقیت در مشاور املاک است؛ اگر شما مطمئن هستید که روابط عمومی بالایی دارید، پس در راه اندازی یک مشاور املاک هم تردید نکنید. مشاورین املاک، مشتری‌های کمتری نسبت به بقیه حوزه‌ها دارند؛ ولی سودی که در آن وجود دارد شاید از سود اکثر کسب و کارهای دیگر هم بیشتر باشد.

بیشترین مشاورین املاک، زمین و ویلاهای خودشان را به رفقا و آشناهای خودشان می‌فروشند که حالا شما هم می‌توانید با تبلیغات در بین آشناها و رفقا، به فروش و سودهای بالایی برسید. شاید فروش یک زمین در ماه بتواند سود چند ماه شما را به دست بیاورد.

5. تهیه غذا

تهیه غذا هم یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک زودبازده به شمار می‌رود. تهیه غذا با رستوران کاملا متفاوت است؛ رستوران نیاز به یک منطقه و یک محل شیک و تر و تمیز دارد و البته پرنسل زیادی هم مورد نیاز شما می‌باشد.

ولی تهیه غذا در ابتدا به این صورت نیست؛ درواقع در تهیه غذا، مردم غذاها را سفارش می‌دهند و حالا یا در همان محل شما میل می‌کنند و یا همراه خودشان می‌برند که بیشتر افراد هم غذا را با پیک سفارش می‌دهند.

افراد زیادی هستند که هر روزه ناهار و شام را در بیرون از خانه و در محل کار به سر می‌برند و برای همین هم نیاز به یک وعده غذایی دارند؛ پس قطعا به سمت شما مراجعه می‌کنند. برای جذب مشتری هم در مرحله اول، می‌توانید با پخش تراکت شروع کنید و مطمئن باشید که اگر غذای باکیفیتی را تحویل دهید، حتما مشتری‌های زیادی را هم پیدا می‌کنید.

6. تولید سبزی

شاید در نگاه اول به این ایده بخندید؛ ولی اگر بدانید که چه سودی در ایده وجود دارد، قطعا لبخند شما محو میشود. اول بگذارید یک ایده دیگری را به شما توضیح دهیم که ایده پاک کردن و فروختن سبزی است.

یک ایده‌ای وجود دارد که توضیح می‌دهد شما باید در مرحله اول، مقدار زیادی سبزی را از باغدار بخرید؛ سپس باید آن را تمیز و پاک کرده و سپس سبزی‌های پاک شده را به صورت دسته بندی شده آماده کنید.

حالا شما می‌توانید این سبزی‌های دسته بندی شده را به مشتری‌های خودتان بفروشید. همین ایده می‌تواند 100 الی 200 درصد سود را برای شما به همراه داشته باشد. برای مثال اگر شما 10 میلیون در این قسمت سرمایه گذاری کنید، در مرحله اول می‌توانید تا 20 میلیون تومان هم سود کنید.

ولی ایده‌ای که می‎خواهم در این قسمت به شما توضیح دهیم، سود بیشتری نسبت به این موضوع دارد. در بالا گفتیم که شما باید سبزی را از باغدار بخرید؛ خوب چرا خود شما نقش باغدار را اجرا نمی‌کنید؟

شما خودتان می‌توانید سبزی‌ها را پرورش دهید و خودتان هم تمیز کنید و خودتان هم دسته بندی کنید و سپس بفروشید؛ یعنی همه مراحل به عهده شماست و در این ایده شما می‌توانید تا 300 درصد هم سود کنید. به نظر شما خوب نیست؟

البه برای رسیدن به سود، بهتر است که خودتان صاحب زمین باشید؛ چون در غیراینصورت باید هزینه‌هایی را برای اجاره زمین هم پرداخت کنید که مجددا می‌شود همان ایده قبلی.

 

7 تا از کسب و کارهای کوچک زودبازده3 min

7. تعمیرات گوشی

تعمیرات گوشی هم جزو کارهای کوچک زودبازده هستند. امروزه هر کسی حداقل یک گوشی را دارد؛ گوشی‌ها جزو وسایل الکتریکی هستند که هر لحظه و به دلایل مختلفی ممکن است که دچار عیب و ایرادهای متفاوتی شوند؛ برای برطرف کردن مشکلات این گوشی‌ها، قطعا نیاز به مهارت‌های خاصی در زمینه تعمیرات گوشی است که هر کسی هم با آنها آشنا نیست.

یعنی می‌توان اینطور گفت که تعمیرات گوشی هم جزو نیازهای مردم است؛ شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های مخصوص برای تعمیرات گوشی، قلق‌های این کار را پیدا کنید. حتی به مانند بقیه ایده‌ها هم نیاز نیست که در مراحل اول یک مغازه بزرگ برای خودتان راه اندازی کنید.

می‌توانید یک مغازه کوچک‌تر را هم اجاره کرده و سپس با تبلیغات درست، مشتری‌های زیادی را به سمت مغازه تعمیرات گوشی خودتان بکشانید.

همچنین مردم به شما، به چشم یک متخصص در زمینه گوشی نگاه می‌کنند و به شما اطمینان دارند؛ برای همین می‌توانند یکسری گوشی‌ها را در مغازه خودتان موجود کرده و بفروشید که انجام این کار هم به اختیار خودتان است.

 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *