برترین ایده کسب و کار در شهرهای کوچک

بعضی از مواقع امکانش وجود ندارد که یک کسب و کار بزرگ را در یک شهر بزرگ پیاده سازی کنید و درواقع شما باید به سراغ ایده کسب و کار در شهرهای کوچک باشید. البته بسیاری از افراد نیز فکر می‌کنند که اگر می‌خواهند به سودهای بالا برسند، باید حتما به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند و کسب و کار خودشان را در همان شهرها راه اندازی کنند. ولی از موقعیت‌های فوق العاده و خلاءهایی که در شهرهای کوچک خودشان وجود دارد استفاده نمی‌کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا چند نمونه از برترین ایده‌های کسب و کار در شهرهای کوچک را به شما معرفی کنیم.

برترین ایده کسب و کار در شهرهای کوچک

ایده‌هایی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید هر کدام از آنها را در شهر خودتان اجرایی کنید. ولی البته این موضوع را در نظر بگیرید که اصلی‌ترین عامل موفقیت در کسب و کار، مربوط به علاقه و مهارت‌های شما در این حوزه می‌شود.

در ادامه این بخش ما چندین ایده به جهت راه اندازی یک کسب و کار در شهر کوچک را به شما معرفی می‌کنیم و شما نیز بر اساس مهارت و علاقه خودتان، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

1. فروشگاه مواد غذایی

هر خانواده‌ای = برای تامین وسایل و مایحتاج منزل، نیاز به یک فروشگاه مواد غذایی دارد؛ پس می‌توان گفت که فروشگاه مواد غذایی می‌تواند همیشه سودهای خودش را داشته باشد که ایده خوبی برای شهرهای کوچک است.

البته اینکه حالا شما در کجای شهر خودتان می‌خواهید این فروشگاه غذایی را راه اندازی کنید نیز تاثیر مستقیم بر روی سود کسب و کار شما دارد؛ پس یادتان باشد که برای سود بیشتر، باید مکانی مناسب را انتخاب کنید.

2. فست فود

هیچکسی نیست که از شکم خودش بگذرد؛ شاید مردم از لباس تن خودشان بگذرند، اما در زمان گرسنگی باید حتما یک فکری به حال شکم خودشان بکنند. برای همین می‌توان گفت فست فود یکی از بهترین ایده کسب و کار در شهرهای کوچک است.

البته اینکه شما در فست فود هم چه غذاهایی را ارائه می‌دهید هم می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی فروش و سود شما داشته باشد؛ بهترین گزینه این است که لیست غذای منو را بر اساس درخواست‌های مشتریان خودتان بچینید و درواقع فست فودهایی که مشتریان شما بیشتر استقبال کردند را در لیست منوی خودتان قرار دهید.

3. پرورش گل و گیاه زینتی

پرورش گل و گیاه زینتی را می‌توان جزو بهترین روش‌های درآمدزایی در شهرهای کوچک دانست که حتی برای راه اندازی آن، نیازی به سرمایه اولیه زیادی هم ندارید و با سرمایه اولیه کم هم می‌توانید یک کارگاه پرورش گل و گیاه زینتی را راه اندازی کنید.

البته پرورش گل و گیاه زینتی، نیازمند مهارت و اطلاعات‌های لازم در این زمینه است؛ چون کوچک‌ترین اشتباه در پرورش گل و گیاه زینتی می‌تواند تمامی کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار بدهد.

این نکته را هم بدانید که معمولا در شهرها کوچک، گل و گیاهان مختلف به صورت طبیعی رشد می‌کنند و برای همین معمولا نیازی به خرید گل و گیاه زینتی نمی‌بینند. ولی شما می‌توانید کمی متفاوت عمل کرده و گل و گیاه‌های زینتی متفاوت‌تری را پرورش دهید. یعنی گل و گیاه‌هایی که در منطقه شما وجود ندارد و کمتر یافت می‌شود.

ایده کسب و کار در شهرهای کوچک2

4. تولید محصولات ارگانیک

همه شماها قطعا می‌دانید که برای نگهداری و رشد بهتر میوه‌ها، از یکسری سموم استفاده می‌شود تا این میوه‌ها را از باکتری، قارچ، حشرات و … دور کنند. البته درست است که سموم می‌تواند ماندگاری بیشتری و ظاهر بهتری را به میوه‌های شما ارائه دهد؛ ولی مقداری از همین سموم نیز وارد این میوه‌ها می‌شوند که علاوه بر اینکه بر روی سلامتی تاثیر می‌گذارد، می‌تواند مزه اصلی میوه را نیز تغییر دهد.

محصولات ارگانیک درواقع همان مراحل پرورش میوه، سبزی و بقیه محصولات است؛ فقط با این فرق که برای پرورش، از هیچ سمومی استفاده نمی‌شود و همه مراحل پرورش به صورت طبیعی صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید محصولاتی ارگانیک را در شهرهای کوچک پرورش دهید و سپس می‌توانید محصولات خودتان را در میدان‌های تره بار و یا به فروشنده‌ها بفروشید.

5. فروشگاه غذایی سیار

فروشگاه غذایی سیار هم جزو برترین ایده کسب و کار در شهرهای کوچک به شمار می‌رود که جدیدا در شهرهای بزرگ دیده می‌شود؛ ولی همچنان این ایده اشباع نشده و حتی در شهرهای کوچک هم اصلا هیچ فروشگاه غذایی سیاری هم وجود ندارد.

شما می‌توانید از این خلاء استفاده کرده و یک فروشگاه غذایی سیار را به عنوان کسب و کار خودتان راه اندازی کنید. البته شما باید این فروشگاه غذایی سیار را در داخل یک ون راه اندازی کنید و یعنی اینکه در مرحله اول، نیاز به یک ون دارید.

البته شما باید قبل از راه اندازی این ایده، شهر خودتان را از لحاظ خدمات غذایی بررسی کنید تا بتوانید بهترین منو را با بهترین کیفیت را در ایده فروشگاه غذایی سیار خودتان اجرا کنید.

 

ایده کسب و کار در شهرهای کوچک1

 

6. فروش کود شیمیایی و بذر

شهرهای کوچک یک محلی مناسب برای پرورش انواع گل، میوه و در کل محصولات مختلف است. تمامی این محصولات نیاز به کود شیمیایی و بذر دارند همین موضوع یعنی اینکه ایده فروش کود شیمیایی می‌توانید یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد در شهرهای کوچک باشد.

فروش بذر را هم نیز می‌توانید به صورت قراردادی و با کشاورزان انجام دهید؛ به این صورت که مثلا برای چند سال، بذرهای محصولات آنها را تامین کنید.

البته شما ابتدا رقبای خودتان را بررسی کنید؛ در صورت وجود رقیب، قطعا طرز فعالیت شما متفاوت‌تر می‌شود و البته که اگر رقیبی هم وجود نداشته باشد، راحت‌تر می‌توانید محصولات خودتان را عرضه کنید.

7. مغازه فروش میوه و سبزیجات

از دیگر ایده کسب و کار در شهرهای کوچک می‌توان به مغازه فروش میوه و سبزیجات اسم برد. درواقع میوه و سبزیجات جزو اقلام پرمصرف در هر خانواده‌ای به شمار می‌رود که در هر خانه‌ای حداقل یکی از این دو مورد وجود دارد.

همیشه در شهرهای کوچک، باغ‌های متنوعی وجود دارند که یعنی شما می‌توانید محصولات موردنیاز فروشگاه میوه و سبزیجات خودتان را به صورت تازه و مستقیم از باغدار تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید فروشگاه میوه و سبزیجات خودتان را تبدیل به یک عمده فروشی کنید و درواقع به فروشندگان دیگر، محصولات خودتان را به صورت عمده به فروش برسانید.

8. فروشگاه پوشاک آماده

پوشاک آماده درواقع همان بوتیک است؛ پوشاک نیز یکی از نیازهای اساسی هر شخصی به شمار می‌رود و حتی اگر مردم خریدهای پوشاک خودشان را به حداقل برسانند، باز هم حداقل سالی یکبار را خرید می‌کنند و از این جهت می‌توان گفت که در شهرهای کوچک، ایده فروشگاه پوشاک یکی از بهترین ایده کسب و کار در شهرهای کوچک است.

البته شما باید سلیقه مردمان شهر خودتان را بسنجید و بنا به نیاز آنها، محصولاتی را موجود کنید. یادتان باشد که اصلی‌ترین دلیل موفقیت در هر کسب و کاری، بررسی نیازهای مردم است؛ اگر شما در راستای نیاز مردم قدم بردارید، مطمئن باشید که به سودهای زیادی می‌رسید.

9. کافی شاپ

معمولا شهرهای کوچک، کافی شاپ‌های بزرگ یا باکیفیتی ندارند. برای همین شما اگر سرمایه اولیه لازم را دارید، می‌توانید پا پیش بگذارید یک کافی شاپ باکیفیت را ارائه دهید. البته بعضی‌ها فکر می‌کنند که کافی شاپ‌ها گزینه مناسبی برای این دوره زمونه نیستند.

در صورتی هر روز، اهمیت و محبوبیت کافی شاپ‌ها بیشتر از روز قبل می‌شود؛ به طوری که اکثر مراسمات به مانند تولد یا خواستگاری و همچنین یکسری جلسات اداری و کاری نیز در کافی شاپ‌ها انجام می‌شود.

 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *